[國際] 美, 항공사에 30조 원 지원 U.S. provides 30 trillion won to airlines

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[國際] 美, 항공사에 30조 원 지원 U.S. provides 30 trillion won to airlines

함용남 기사등록일 :
[國際] 美, 항공사에 30조 원 지원 U.S. provides 30 trillion won to airlines
 
미국 재무장관과 미국 10개 항공사들이 250억 달러의 지원에 합의했다. 우리 돈으로 30조여 원에 이른다. 이 같은 자금 지원 조건에 대해 양측은 잠정 합의했다. The US Treasury Secretary and ten US airlines have agreed to support $ 25 billion. Our money reaches over 30 trillion won. Both sides have tentatively agreed on these terms.

미국 재무부는 지원에 대한 대가로 신주인수권을 받기로 했다. 각 항공사로부터 지원금의 약 10%에 해당하는 신주인수권이다. The U.S. Treasury Department has agreed to take over new shares in exchange for support. This is a new share-taking right equivalent to about 10% of the subsidy from each airline.

회사가 신주를 발행한다. 그러면서 회사는 그 권리의 귀속자를 한정한다. 회사는 권리의 귀속자를 주주명부에 기재된 주주로 한정한다. 즉 주주총회나 이사회의 결의에 의한 일정 시점에 주주명부에 기재된 주주이다. The company issues new stock. In doing so, the company limits the persons who belong to that right. The company limits the attribution of rights as the shareholders listed in the shareholders' list. In other words, it is a shareholder listed on the shareholders 'list at a certain point in time at the resolution of the general shareholders' meeting or the board of directors.

이 경우, 그 신주인수권은 주주명부에 기재된 주주에 귀속된다.  In this case, the right to take over the new shares belongs to the shareholders listed in the shareholders' list.

이러한 일정 시점에 실질상의 주주인지의 여부와는 관계없다. 이 회사에 대하여 법적으로 대항할 수 있는 주주는 주주명부에 기재된 주주이기 때문이다.  It is irrelevant whether or not it is a real shareholder at this point in time. This is because shareholders who can legally fight against this company are shareholders listed in the shareholders' list. <정리 = 함용남 국제경제 크리에이터>